Black Friday

Op 29 november 2019 is het weer Black Friday. Dé koopjesdag van het jaar. Waarschijnlijk ken je deze dag voornamelijk van de filmpjes in het nieuws waarbij mensen rijen dik voor de deuren van een winkel staan en over elkaar heen lopen voor de laagste korting op bepaalde producten. Deze koopgekte is in Nederland gelukkig nog niet zo erg als in Amerika, maar via de webshops wordt er ook in Nederland flink met prijzen gestunt en heel veel verkocht.

Korting bij webshops op Black Friday

Veel webshops doen tegenwoordig mee met verschillende Amerikaanse Sale dagen, zoals Glamour Day, Singlesday, Cyber Monday en Black Friday. Toch blijft Black Friday het meest bekend en zijn de kortingen op deze dagen het hoogst. Cyber Monday is de maandag na Black Friday. Sommige webwinkels hebben dus niet alleen op die ene vrijdag in het jaar hoge kortingen, maar geven het hele weekend tot en met Cyber Monday extra korting weg.
Op internet staan genoeg websites met een overzicht van alle webshops die met Black Friday mee doen. Dit zijn bijvoorbeeld de grote elektronica winkels zoals BCC en Media Markt, maar ook fashion webshops, zoals Open32 en Omoda, waarbij je de garderobe kast weer aan kan vullen en zelfs webshops waarbij je korting krijgt op vakanties.

Black Friday bij Haarshop, Kapperskorting en Hair and Beauty Online

In 2016 en 2017 deden ook Haarshop.nl en HairAndBeautyOnline.nl mee met Black Friday deals. Op Black Friday gaven ze in 2016 beide 10% korting op tools, zoals trimmers, tondeuses en föhns.
In 2019 zal er ook zeker een goede actie komen bij Haarshop.nl en bij Hair and Beauty online op Black Friday. Dit waren de acties van Black Friday 2017:

  • Haarshop.nl gaf van vrijdag 24 november t/m maandag 27 november 2017 10% extra korting op je aankopen.
  • Kapperskorting had heel veel artikelen geselecteerd voor de Black Friday Sale. Deze kortingen konden oplopen tot 80% en waren alleen geldig op 24 november 2017.
  • Hair and Beauty online gaf op het hele assortiment 7,5% extra korting op de lage prijs die ze altijd hanteren. Deze actie was geldig van vrijdag 24 november tot en met maandag 27 november 2017 met een kortingscode.

Als alle acties en kortingscodes van deze webshops voor Black Friday 2019 bekend zijn, zullen wij die direct plaatsen op deze pagina. Zorg dus dat je op 29 november 2019 klaar zit om je inkopen te doen met de acties voor Black Friday!

Black Friday 2019 Haarshop actie:

  • 15% korting op bijna alles, alleen niet op de steampod, met kortingscode HSBLACKFRIDAY19. Deze kortingscode is heel het cyber weekend ook nog geldig, dus t/m 2 december 2019.

Black Friday 2019 Hair and Beauty Online actie:

  • 15% korting op alles met de kortingscode BLCK15. Deze code is geldig t/m 29 november 2019.

Tips voor de kappers om ook mee te doen met leuke acties tijdens Black Friday:

Niet alleen op internet vind je tijdens Black Friday de leukste acties, maar zeker ook in de winkelstraten. Veel kapsalons hanteren op deze dag een extra korting op het knippen of andere behandelingen, maar dat kan je natuurlijk nog verder uitbreiden. Ook als ambulante kapper of kapster kan je mee doen met leuke acties, zorg er wel voor dat je die al ruim op tijd bekend maakt bij je klanten, bijvoorbeeld via social media, als ze een afspraak voor in die periode in willen plannen of via een nieuwsbrief. Je kan op verschillende manieren een actie bedenken; Wil jij meer klanten trekken en alleen blij maken met korting op 1 dag of de hele week, of wil jij op langere termijn zowel je klant als jezelf blij maken door bijvoorbeeld reclame te maken voor de producten die je gebruikt, klanten verleiden om een extra behandeling te doen wat ze normaal niet doen of ervoor zorgen dat je klanten een vervolg afspraak maken na de drukke kerstperiode. Black Friday is ruim 4 weken voor de kerst, dus probeer hier gebruik van te maken voor je verkoop en het spreiden van de klanten in de drukste periode van het jaar. Uiteraard kan je ook besluiten om niet mee te doen met deze kortingsdag of kortingsweek.

Enkele voorbeelden van Black Friday acties voor kappers/kapsters:

  • Geef een week, weekend of een dag korting op je behandelingen, Op deze manier trek je (nieuwe) klanten aan die misschien weer bij jou terug komen. Ook zorg je hiermee dat de meeste klanten pas weer in het nieuwe jaar terug komen om de haren te laten knippen, omdat Black Friday ruim 4 weken voor de kerst valt en de meeste mensen pas rond de 6 tot 8 weken weer terug komen voor een kappersbehandeling. Hou er wel rekening mee dat je wel genoeg tijd voor je klanten over houdt en ze voldoende aandacht geeft. Als jouw agenda in de periode van deze kortingen te vol staat en je minder aandacht voor je klant hebt, dan is de kans groot dat ze niet of minder snel terug komen naar jou.
  • Geef samples weg van de producten die je gebruikt, dit kan met een kaartje er aan waarop staat dat de klant korting krijgt op de aankoop van dit product binnen een bepaalde periode. Zo stimuleer je de verkoop van je producten en maak je je klanten blij met een product wat echt geschikt is voor hun haren. Voor klanten die al een product gebruiken, kan je deze korting natuurlijk ook geven, of ze stimuleren om een ander product te gaan gebruiken, bijvoorbeeld een masker of conditioner bij de shampoo die ze al hebben, of een styling product. Zorg ervoor dat de periode waarin de korting geldig is, niet te ver weg is van de week waarin je deze actie door geeft. Een sample is snel op en daarna gaan de meeste mensen weer over op hun gewone shampoo, hierdoor mis je juist het effect waarbij de klant echt kan zien wat voor invloed jouw product heeft op hun haren.
  • Geef een extra korting of gratis droog-, föhn-, krul- of stijl behandeling weg bij een knip behandeling. Vooral bij klanten die deze behandeling normaal niet doen, kan het een eye opener zijn dat het best leuk is om af en toe meer aandacht te geven aan de haren, wellicht willen ze in de toekomst na het knippen altijd deze extra behandeling erbij hebben. dat is win-win voor jou en je klant. Deze korting of het gratis weg geven van behandelingen kan je bijvoorbeeld ook doen met een extra treatment geven na een kleur behandeling, gratis high-lights of low-lights bij het kleuren van de uitgroei etc.
  • Geef een gratis treatment weg bij het wassen van de haren. De treatment kan natuurlijk een extra hoofdmassage bij het wassen zijn, inclusief een haarmasker of conditioner, wat je in combinatie met een hoofdmassage en een uitleg over het product, bij je klant gebruikt. Naast de extra aandacht die jij je klant geeft, ervaren ze wat een professioneel product echt doet voor de haren en dat ze er baat bij hebben. Het adviseren van het product kan je beter voor of na het wassen doen, als je dit tegelijk doet met de ontspannende hoofdmassage kan de klant minder lekker ontspannen en is de ervaring van het product ook minder effectief.
  • Geef een kortingsbon voor de volgende behandeling. Als je de kerstdrukte meer wilt spreiden, of wilt dat klanten sneller terug komen voor een behandeling, kan je ruim 4 weken voor de kerst, dus in de week van Black Friday, een kortingsbon geven voor de volgende behandeling die bijvoorbeeld alleen geldig is in de eerste 2 weken van januari. Wil je juist wel dat iedereen voor de kerst of tussen oud & nieuw komt, dan kan je de kortingsactie ook in die periode laten lopen.

Uiteraard zijn er nog veel meer leuke acties te bedenken rond Black Friday, ook voor de thuiskappers en thuiskapsters. Zorg dat je vooraf je producten al kan inkopen met extra korting, bijvoorbeeld door een grotere hoeveelheid van de producten in te kopen of je producten te kopen als die bij de groothandel of bij de webshops in de aanbieding zijn. Wij hebben een speciale pagina op deze website met de lopende acties met de daarbij horende kortingscodes. Door slim in te kopen, slim je klanten in te plannen en op een slimme manier gebruik te maken van je eigen acties, kan jij ervoor zorgen dat jouw verkoop en omzetcijfers uiteindelijk gaan stijgen en je klant altijd tevreden en met mooi haar de deur uit gaat.

5/5 - (46 stemmen)