Niet alleen de kappers die aangesloten zijn bij ThuiskappersNederland worden gecheckt. Ook de klanten die zich aanmelden krijgen een kleine check. Als een klant een afspraak wilt met één van de aangesloten kappers, moeten er een aantal gegevens ingevuld worden.
Gegevens check
Helemaal precies kunnen wij de gegevens niet na gaan. Maar bij elke aanvraag moeten de klanten een woonplaats, een geldig e-mailadres, een telefoonnummer, welke haarbehandelingen gedaan moeten worden en ze moeten aangeven welke dag en tijd uit komt waarop de kapper langs kan komen voor de haarbehandelingen.
Eventueel kan de klant ook nog een vraag of opmerking bij de aanvraag toevoegen. De aanvraag wordt direct naar de gekozen kapper/kapster gestuurd, maar er gaat ook een kopie naar ons. Als de kapster een melding geeft dat de aanvraag onjuist is of er een vreemd verzoek in staat, dan nemen wij contact op met de klant om een eventuele afwijzing van de kapper/kapster door te geven.
Geen goed gevoel? Kloppen de gegevens niet?
Als een kapper een doorgestuurde klant krijgt en na mail- of telefonisch contact geen goed gevoel heeft bij deze klant, of de gegevens blijken niet te kloppen, dan kan de kapper dit bij ons aangeven. Als de kapper/kapster zelf geen afwijzing wilt sturen, dan kunnen wij dat doen.
Voorkeur van dag en tijd
De klant moet een keuze maken uit de dagen en tijden die de kapper door heeft gegeven als werktijden. Zo voorkomen wij dat de klanten een aanvraag doen buiten de werktijden van de kapper en de klant uiteindelijk misschien geen afspraak kan maken.
Veranderen de werktijden van de kapper, dan moet dit door gegeven worden aan ons zodat wij dit in het aanvraagformulier aan kunnen passen. De kapper is zelf verantwoordelijk dat de gegevens op de website kloppen.
Woont de klant buiten je werkgebied?
De klant moet bij de aanvraag een woonplaats invullen. Het kan voorkomen dat de woonplaats niet binnen het werkgebied van de kapper valt. In dat geval kan de kapper dit zelf via de mail aan de klant door geven en ook aan ons. Het is dus belangrijk als kapper om de juiste plaatsten binnen je werkgebied op de website te benoemen, inclusief alle dorpen en steden. Dit kan veel foute aanvragen voorkomen en dat kan veel tijd schelen.
Persoonlijke beoordeling
Alle aanvragen die bij ons binnen komen worden ook persoonlijk door ons bekeken. Ben je het niet eens met een aanvraag die naar jou als kapper wordt doorgestuurd? Dan kan je altijd via mail doorgeven waarom jij deze klant niet tot dienst kan of wilt zijn. Hiervan kan de kapper/kapster zelf de klant op de hoogte brengen, of wij nemen contact op met de klant.
Door deze checks proberen wij de juiste klanten voor de kappers te vinden. En als de kapper goed werk af levert kan je deze klant behouden en regelmatig bij ze langs komen.
Wil jij je ook aanmelden als kapper bij ThuiskappersNederland.nl? Klik dan hier!